הבלוג הזה נפתח במסגרת השתלמות למורות לאומנות בפסג"ה רחובות שנושאה הוא עיצוב סביבות למידה. במסגרת הבלוג אעלה לכאן את חומרי ההשתלמות, המשימות והתוצרים.
יום ראשון, 4 במרץ 2012
עיצוב קיר בבית הספר סביונים נס ציונה - עיצוב סביבה לימודית
במסגרת ההשתלמות, התבקשתי לבחור יחידת לימוד ולעצב סביבה לימודית באחד מהנושאים.
בחרתי יחידת לימוד באמנות. נושא: אמנים מודרנים ויצירותיהם.
תלמידי כיתות ג' קיבלו פרויקט בנושא: מחווה לאמן - מדו מימד לתלת מימד.
משך הפרויקט כ- 5 שבועות, 10 שיעורים.
לתלמידים כבר היה רקע על אמנות מודרנית ואמנים עוד בשנה ב'. הם למדו להכיר אמנים, יצירות, סיגנונות וכו'.
עשיתי הגרלה של יצירות אמנות של אמנים שונים, כגון: הנרי מאטיס, ואסילי קנדינסקי, פבלו פיקאסו, פיט מונדריאן, ואן גוך.
לאחר שכל תלמיד קיבל יצירה, הוא היה צריך לערוך מחקר קצר על הציור. ( שם האמן, שם היצירה, סיגנון, מאפיינים, שנים, מה מתואר ביצירה, צבעוניות )
בשלב מאוחר יותר, הילדים יצרו דמויות בתלת מימד מחומרים ממוחזרים, כגון, בקבוקי פלסטיק, גלילי נייר. הם יצרו שלד של דמות, שלאחר מכן עטפו אותו בתחבושות גבס.
כל תלמיד היה צריך להתחבר ליצירה שקיבל, ובהשפעתה לעצב דמות בתלת מימד. בעבודה, ההתייחסות הייתה לצבעוניות, לדמות שמתוארת ביצירה, לנושא.
החומרים וטכניקות היו מגוונות בעבודה.
בסיום הפרויקט, כל ילד הציג את הדמות בתלת מימד בהשפעת אותה היצירה שקיבל.
תוך כדי תהליך העבודה, התלמידים העשירו את עולם הידע שלהם בתחום האמנות. למדו להכיר יצירות חדשות, לנתח את היצירה, למדו להפעיל את הדימיון, למדו מושגים, אמנים חדשים. וכמובן למדו לעבוד בקבוצות ולשתף פעולה עם אחרים.
בעקבות הפרויקט הוקם קיר מעוצב בלובי של בית הספר.
לכל העבודות של תלמידים:
תוויות:
אמנים,
הנרי מאטיס,
ואן גוך,
ואסילי קנדינסקי,
סביבות למידה,
עיצוב,
פבלו פיקאסו,
פיט מונדריאן,
שיעור אמנות
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
מרינה יקרה,
השבמחקקראנו בעיון את הבלוג שפתחת במסגרת ההשתלמות: "עיצוב סביבות למידה" ולהלן התייחסותנו:
את מדגישה את אמונותיך כמורה הרואה באומנות תחום דעת ומציינת את החיבור לתכנים נוספים הנלמדים בבית הספר כגון מועדי ישראל, אמנות מצרים העתיקה ומיחזור. את מלמדת טכניקות עבודה רבות ומגוונות.
את מציגה מבחר מסביבות הלמידה בבית הספר הכוללות בעיקר תוצרי תלמידים. את מציבה עבודות בחלל בצורה מרשימה עם הרבה כבוד לעבודות התלמידים.
בחרת שלא לחבור למורה בבית הספר אלא לעבוד באופן עצמאי ובכך מילאת באופן חלקי את מטלת הסיום. נתת תיאור תמציתי וכללי של הסביבה המעוצבת. צירפת תמונות מפורטות של הסביבה השלמה.
יש התייחסות למקומה של הסביבה המתוכננת בתהליך הלימודי: "התלמידים העשירו את עולם הידע שלהם בתחום האמנות. למדו להכיר יצירות חדשות, לנתח את היצירה, למדו להפעיל את הדימיון, למדו מושגים, אמנים חדשים. וכמובן למדו לעבוד בקבוצות ולשתף פעולה עם אחרים.".
חסרים פירוט שיקולי הדעת בהחלטות שהתקבלו על ידיך. וכמו כן לא מתואר תהליך העבודה שלך בתכנון הסביבה הלימודית, חסרות תמונות וסקיצות המבטאות תהליכי תכנון העבודה.
אנו מקוות כי הבלוג האישי שלך, ימשיך ויתפתח וכי תדעי לנצל את המסד הזה עם קהלי יעד מגוונים- בבית הספר ומחוצה לו ,ותמשיכי להיות בקשר מקצועי פורה ומקדם עם המורות לאומנות כקהילת עמיתים לומדת ומשתפת.
אנחנו מאחלות לך המשך עבודה פורייה בבית הספר ומקוות כי תמשיכי לפתח סביבות המקדמות למידה עצמאית.
בברכה,
הגר ואבריאלה- המכללה האקדמית בית ברל